onsdag, juli 18, 2012

Och nu äntligen...

När man är en fattigröv som jag måste man fylla livet med sånna småsaker som gör en glad och ger 'mening'. Sånna saker som inte koster något.
Nåt jag har hemma och som kan göra mig lite glad är möbler och grundfärg :)
Till att börja med har jag tvingat mig själv att välja mellan mina två sy-pallar och valde efter moget övervägande denne som jag äntligen har grundmålat.
Slutfärgen är inte riktigt klar än och dessutom ser ni ett hål i pallen. TROR att det har suttit nån sorts kudde där antagligen broderat.
Det skall det bli igen. Denne gång skall det dock broderas in ett träffande budskap som passar dagens verklighet.
Pallen är signerat inuti och årtalet är 1951.
Den har givits till min kompis Sarah i hennes förra äktenskap, följd med Katja hem från Sarah och nu har Katjas ex 'kasserat' den och nu bor den alltså hos mig.
Så bra det kan bli ibland. Det tog emot LITE att måla den faktiskt. Men nu är det gjord :) Det lutar åt svart... som allt annat. Man måste va lite praktisk ibland :)

Och igår gav jag mig på mitt pelarbord och även detta kommer från Sarah. Jag fick tigga lite om att få bordet :)
Fick slipa skivan en del då den var full av skit men det ger sig ju snabbt.
Målade det igår kväll medan jag kollade på Bugsy Malone. Minns ni den förresten? :)

Nu återstår endast ett liiitet problem. Jag har inte råååd (tjatigt) att köpa färg :)
Så nu har jag två saker som inte får användas eftersom dom bara är grundade. Så just nu pryder en vaaacker duk mitt soffbord och jag är nära att kräkas varje gång jag ser det.
Jag ska sälja min själ så jag kan handla färg.
Så snart barnen är hos sin pappa igen ska jag ge mig på köksbordet... blir samma sak med det. Kommer stå grundat tills jag dör :)
Men kul har jag!
Jag mår SÅ bra av sånthär.
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...